Header image alt text

Звенигородська місцева прокуратура

Публікації

АНАЛІЗ

стану з розгляду звернень, запитів та особистого прийому громадян у Звенигородській місцевій прокуратурі за 2017 рік.

 

За 12 місяців 2017 року до Звенигородської місцевої прокуратури надійшло 772 звернення громадян.

Досліджуючи роботу прокуратури по розгляду звернень громадян за попередні роки встановлено, що за 12 місяців 2016 року до Звенигородської місцевої прокуратури надійшло 823 звернень громадян.

Аналіз статистичних даних свідчить про те, що кількість заяв і скарг громадян, що надійшли в поточному  році в місцеву прокуратуру в порівнянні з аналогічним періодом минулого року значно  зменшилась, а саме на 51 звернення (6,4%).

Структура звернень громадян, які надійшли виглядає наступним чином:

З питань досудового розслідування – 400 (в минулому році — 375);

З питань представництва інтересів громадян та держави в суді – 9 (в минулому році — 22):

Про права дітей – 6 (в минулому році — 4)

З питань участі у кримінальному провадженні в суді – 7 (в минулому році — 8)

З питань додержання законодавства при виконанні рішень судів та інших органів – 10 (в минулому році — 6)

Таким чином, відзначається збільшення питомої ваги скарг громадян з питань досудового розслідування (51,81 % у 2017 році проти 45,07 % у 2016 році), та зменшення питомої ваги скарг з питань представницької діяльності (1,16% проти 2,64% у 2016).

Аналізуючи причини та умови зазначених тенденцій варто зауважити наступне. Збільшення кількості скарг громадян з питань досудового розслідування викликане неналежним станом здійснення органами поліції досудового розслідування у кримінальних провадженнях.

Вказане пояснюється зокрема значною завантаженістю слідчих підрозділів, яке зумовлене двома основними чинниками. По-перше, постійним збільшенням залишку кримінальних проваджень, які розслідуються слідчими підрозділами поліції на території Звенигородського, Катеринопільського, Корсунь-Шевченківського, Лисянського, Тальнівського районів (якщо станом на кінець 2016 року в провадженні перебувало 2510 кримінальних проваджень, то на кінець 2017 року їх було вже 3363, тобто на 33,9 % більше). По-друге, слідчі та оперативні підрозділи поліції є не повністю  укомплектованими (так, деякі підрозділи укомплектовані менш ніж на 50 %).

Зменшення кількості заяв з питань представницької діяльності пояснюється зокрема внесенням змін в діюче законодавство щодо позбавлення прокурора права здійснювати представницьку діяльність в інтересах громадян.

Вивченням стану роботи прокуратури щодо розгляду та вирішення звернень громадян встановлено, що за 12 місяців 2017 року до Звенигородської місцевої прокуратури надійшло 772 звернення громадян. З них  вирішено – 488, направлено в інші відомства – 281, задоволено – 6, виключено з обліку звернень – 0.

Досліджуючи роботу прокуратури по розгляду звернень громадян за попередні роки встановлено, що за 12 місяців 2016 року до Звенигородської місцевої прокуратури надійшло 823 звернень громадян. З них  вирішено – 479, направлено в інші відомства – 353, задоволено – 17, виключено з обліку звернень

Аналіз статистичних даних свідчить про те, що кількість заяв і скарг громадян, що надійшли в поточному  році в місцеву прокуратуру в порівнянні з аналогічним періодом минулого року значно  зменшилась, а саме на 51 звернення (6,4%). Із загальної кількості заяв, що надійшли, збільшилось число вирішених працівниками місцевої прокуратури (488 звернення вирішено протягом 2017 та 479 звернення вирішено протягом 2016 років, що загалом на 9 звернень більше ніж за аналогічний період 2016 року), направлених за належністю (281 звернень направлено протягом 2017 та 353 звернень направлено протягом 2017 року, що загалом на 72 звернень менше ніж за аналогічний період 2016 року) та задоволених (6 звернень задоволено протягом 2017 року, 17 звернення задоволено протягом 2016 року, що загалом на 11 звернень менше, ніж за аналогічний період 2016 року).

Аналізуючи загальну кількість звернень та кількість звернень за напрямками розгляду за 2016 та 2017 можна дійти до висновку, що загальна кількість звернень зменшилась за рахунок звернень, які  не відносяться до компетенції органів прокуратури та були скеровані за належністю.

Указана тенденція зумовлена підвищенням рівня обізнаності населення, щодо повноважень та функцій прокуратури, у тому числі з інформації, яка оприлювалася на офіційному сайті Звенигородської місцевої прокуратури.  При цьому, інформування суспільства щодо розгляду звернень громадян, а також організація прийому громадян у місцевій прокуратурі знаходиться на належному рівні.