Найголовніший скарб нашої країни – це діти. Виховуючи нащадків потрібно пам’ятати, яке зерно посіємо таке й пожнемо. Тому від того, що ми прививаємо дітям сьогодні, залежить не тільки майбутнє нашої країни, а й майбутнє всього світу в цілому. З метою запобігання вчинення злочинів неповнолітніми, безпритульності дітей та попередження випадків булінгу в навчальних закладах Звенигородською місцевою прокуратурою проведено профілактичну роботу серед учнів Звенигородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка та Шевченківської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернат з поглибленим вивченням предметів гуманітарно-естетичного профілю Черкаської обласної ради.

Україна в першій десятці країн Європи за його поширеністю з-поміж 11-15-річних школярів. Вона залишила далеко позаду не лише найбільш соціально благополучні Данію чи Норвегію, але й, приміром, Угорщину та Грецію.

Булінг – це відносно новий термін, зміст якого не кожен знає та розуміє. Під терміном «булінг» мається на увазі агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження. Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.

Найчастіше булінг відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть вдома жертву булінгу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

Так, , проведено бесіду прокурором, в ході якої розповів про, власне, визначення булінгу та відповідальність правопорушників згідно із чинним Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Крім того, в ході проведення бесіди, учні вказаних шкіл та педагогічний колектив, проявляючи цікавість та активність, ставили багато запитань, зокрема щодо особливості роботи прокурорів, відповідальності за інші види правопорушень, в тому числі і кримінальних, реформ органів прокуратури тощо.

Прокурор, надавши відповідь на запитання учнів та учителів, роз’яснив функції та завдання прокуратури в умовах сьогодення. Особливу увагу було акцентовано на причинах та наслідках притягнення неповнолітніх до адміністративної та кримінальної відповідальності. Також неодноразово наголошено про негативний вплив булінгу, його наслідки та відповідальність.

Періодичне проведення подібних заходів є необхідним, адже саме в
шкільний період відбувається формування правосвідомості. Під час зустрічі
діти вступили в діалог, що не може не радувати, адже цікавість краще ніж
байдужість.

Подальша співпраця між прокурорами та освітніми закладами триває.